zaterdag 31 oktober 2009

Herfst-Macro's

Op het nieuws werdt gisteren gemeld dat het dit jaar een goed paddestoelen jaar is. Inderdaad, ik heb vandaag heel veel paddestoelen gezien. Paddestoelen kan ik totaal niet determineren..ik kan alleen een vliegenzwam aanwijzen (die rooie met witte stippen..)...Vandaag zag ik een groep paarse paddestoelen, mocht een lezer van deze blog de naam weten van deze zwam (zie foto), Zou je mij dat dan willen vertellen?? Thanks!

UPDATE: Ik ben er achter! De naam van de paarse paddestoel is (hoe kan het anders..):'Rodekoolzwam'. Weer wat geleerd.

"PurplePaddo"


"LieveHerfstBeestje"


"Kleine paddestoeltjes op een denneappel"


Foto's gemaakt in de boswachterij van Hooghalen.

Naast een prachtig afwisselend bos, dat door de beuk en de amerikaanse eik in deze tijd flink rood kleurt, is er een groot heidegebied met vennetjes. Je kunt de wandeltocht uitbreiden door een bezoek te brengen aan het indrukwekkende Kamp Westerbork. Verder staat er in het bos een hele rij enorme schotels (radiotelescopen)van de sterrewacht, die samen 24 uur per dag de melkweg afspeuren naar spannende ontdekkingen in de 'black space' om ons heen. Kortom, dit bos verdient een bezoekje!

"HerfstBos"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten