zondag 31 januari 2010

Kattenogen

Zoveel katten, zoveel kleuren kattenogen. Het laatse jaar zie ik om me heen al vier verschillende kleuren. Dat inspireerde me om de kleur van de kattenogen terug te laten komen in de achtergrond. Ik heb vier foto's van vier verschillende katten, en omdat er vier seizoen zijn is dat het thema geweest.
Ik heb nog meer ideeen voor series met seizoenen! Mensen, huizen of bomen, en dan steeds gefotografeerd in de vier seizoenen. Maar dat zijn lange projecten, zoals je kunt begrijpen :-).
Nou, hier is de eerste: De koelblauwe Winter, de frisgroene Lente, de warmrode Zomer en de gele verkleurende blaadjes van de Herfst...allemaal gevangen in kattenogen.

"Winter"


Lynx, onze stoere kater, heeft prachtige blauwe ogen.


"Lente"


Djo-Djo, onze gestreepte jager, heeft echte groene kattenogen.


"Zomer"


Boaz, de mooie, raszuivere britse korthaar was als kitten al om op te vreten. Zijn warme oogkleur paste percies bij de bank.


"Herfst"


Amy, de kat van mijn zusje, heeft gele ogen die mooi passen bij de herfstblaadjes die we voor deze foto mee naar binnen hadden genomen.

Het mooie aan seizoenen vind ik, dat je altijd kunt uitkijken naar het volgende seizoen. Aan het eind van de winter heb ik zin om weer naar buiten gaan zonder dikke kleren en genieten van het eerste warme zonlicht van het jaar. In de lente kijk ik uit naar de lange, warme zomeravonden en natuur helemaal in bloei. Aan het eind van de zomer denk ik, ik heb ook wel weer zin in donkere avonden, gezellig met de gordijnen dicht voor de t.v. En in de herfst kijk ik uit naar een landschap met sneeuw en ijs.
Elk seizoen heeft zijn voor- en nadelen en gelukkig is het volgende seizoen nooit ver weg. Een heel jaar strakblauwe lucht en 25C is dan ook niets voor mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten