woensdag 24 augustus 2011

Apenheul: Imposante Gorilla's


De meest imposante bewoners van de Apenheul zijn wel de gorilla's. Om percies te zijn laaglandgorilla's. De apenheul heeft een soort schouwburg-achtig openlucht theater gebouwd met uitzicht op een deel van het gorilla verblijf. De hoofdrol spelers komen naar het toneel wanneer ze de verzorgers door de microfoon horen praten en het welkoms liedje horen spelen. Onder het genot van een hapje (o.a. appels, witlof en soort apen-ballen met vitaminen enz) blijven ze een half uur een beetje zitten zodat de verzorgers ze stuk voor stuk kunnen voorstellen en info geven over de gorilla's. De groep heeft een leider, een volwassen mannetje genaamd Jambo.



Hij is 17 jaar en heeft een prachtige "zilverrug". Zoals de babyboom advertenties al aangaven is hij flink bezig om voor nageslacht te zorgen. Op dit moment zijn er 4 jonge gorilla babies. Cute!!






2 opmerkingen:

  1. Ik kan me de gorilla's nog goed herinneren van mijn laatste bezoek. Inderdaad erg imposant. Veel menselijke trekjes.

    Die laatste foto vind ik extra sterk!

    De spiermassa van die beesten is echt gigantisch; het is ook zo dat ze slecht/niet kunnen zwemmen door het ontbreken van vetmassa. Door hun spiermassa zijn ze, ten opzichte van ons, erg zwaar en zinken ze dus.

    Groeten,
    Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo,

    Een tegenbezoekje nav je reactie op mijn blog.
    Ik ben uitgebreid door je blog heen gegaan en kan niet anders zeggen, dan dat het er fantastisch uitziet.
    De jan-van-genten en de heikikker springen er voor mij persoonlijk uit, maar je landschapsfoto's zijn om je vingers bij af te likken.
    Dat zijn geen plaatjes die je zo maar even schiet, de tijdsinvestering druipt ervan af.
    Echt heel fraai gedaan!

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen