donderdag 31 januari 2013

Sneeuw-sfeer

Hoogzwanger of niet, gelukkig kreeg ik nog de kans om er twee keer op uit te gaan deze maand om de sneeuw-sfeer vast te leggen. Beide keren naar het lauwersmeer gebied, waar ik hoopte op wilde zwanen in de sneeuw. Het werden knobbelzwanen op het ijs, maar het licht van het 4-uurs-einde-van-de-dag zonnetje scheen mooi over het ijzig gebied. Touch of light is altijd belangrijk, gelukkig zijn zwanen weer zo ijdel dat ze meestal ook bij een zonlicht baan er ook in gaan staan. Of zou dat mijn toeval zijn... ik weet het niet... volgens mij hadden ze het wel weer door, ze zagen een autootje met een lens uit het raam (normaal ga ik meestal wandelen met de cam, maar nu bleef Bolle verdekt en warm in de auto) en jawel, de models stonden percies in de spotlight te badderen en liepen op het ijs mooi rond te pronken. Er was ook duidelijk een mannelijke zwaan bezig een knappe vrouwen-zwaan te versieren. Een rivaal werd ook dan constant weggestuurd wanneer deze te dichtbij kwam. Mijn favo models, zwanen:
De tweede ronde was samen met fotomaatje Mariska (Bolle liet zich rijden dit keer)en we gingen vol adrenaline vanwege het mooie winterweer naar het Lauwersmeer voor Schotse hooglanders en Konikpaarden in de sneeuw. Met hun wollige vachten past dat helemaal in het winterplaatje. Het was best koud, maar we hebben genoten. De dagen daarna was Bolle wel moe, maar zeker voldaan. Het wachten is nu op ons eigen lieve, kleine fotomodel! Konikpaarden
Schotse Hooglanders, oftewel Wooly Wookies

2 opmerkingen:

  1. Sfeervolle winterserie die me terug doet verlangen naar de sneeuw. Die nattigheid van nu ben ik al beu. Gelukkig kunnen we nog even nagenieten van een witte winter bij jouw foto's.

    gr jowan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's van de zwanen, koeien en paarden! En dan nu in afwachting van je eigen fotomodel! Succes! En ... ik ben benieuwd naar de eerste foto's.
    Groeten, Anja

    BeantwoordenVerwijderen